Tuesday, May 31, 2011

My first pair of socks!



A few weeks ago, I really fell in love with a ball of socks wool . All my favourite colours in one ball, I had to buy it! So I took two balls of it and as I wanted to pay for them, the saleslady said to me, oh for children you need only one ball! I guess I turned a little bit red in my face and said, oh no, this is for me. Then she said, ok then you will need the two of them.(hmpf!) But, I really love my new socks now, because they are so colorful and make me so happy!

Many greetings to all my readers! Barbina

3 comments:

  1. Ich bin echt begeistert von diesen Socken und eine hab ich auch schon geschafft allerdings bin ich nicht begeistert von der Spitze...denn die ist mit 5 LM doch wirklich sehr spitz....wie hast du es hinbekommen das sie socken vorne so schön rund aussehen?
    Viele Grüße Jennifer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Jennifer!
      Ich habe bei meinen Socken mit einem Magic Loop angefangen und dann gleich die 7 festen Maschen von der ersten Runde hineingehäkelt. Du kannst auch mit 9 Maschen anfangen, also mit der 2. Runde und dann einfach weiter nach der Anleitung häkeln. So wie es dir am besten gefällt.
      Ich hoffe, ich konnte dir ein wenig helfen!
      Ich wünsche dir alles Liebe! Barbina

      Delete
  2. Vielen Lieben Dank....das werde ich mal versuchen...wenn es nicht klappt melde ich mich wieder :-)
    alles liebe Jennifer

    ReplyDelete

Thank you so much for taking your time to write me something! Every comment is making me happy!!!